Nissan Juke-R


Model hasil perancangan gila dari Nissan

Satu lagi keluaran hasil "kawin-kawin" dari model Nissan Juke dengan GT-R. Bila dah kawin maka beranaklah model yang dinamakan Juke-R. Model bersaiz "bagak" tapi kelajuannya melebihi dari apa yang ada pada GT-R. Hebatkan?

Pada awal Juke-R diperkenalkan sebagai kereta konsep, tapi dah ada orang yang berminat untuk pakai, jadinya pihak Nissan telah membina sebanyak 3 model untuk memenuhi permintaan orang-orang kat Dubai yang lebat fulusnya.Pengumuman pengeluaran dibuat seiring dengan satu filem pendek. Cakap banyak tak nak, korang boleh belek video kat bawah ni ok.

Berbalik pada cerita tentang Juke-R, model ini telah dibina hasil usahasama Nissan dengan firma kejuruteraan Ray Mallock Limited (RMl) berpengkalan di UK. Beberapa pengubahsuaian telah dibuat pada keseluruhan model yang secara tipikalnya diambil dari GT-R termasuk casisnya. Jarak roda telah dilebarkan, bodykit penuh, ada sayap kat bumbung tapi tak leh terbang .. roda 20 inci, brek dari Brembo sudah tentu !! ruangan dalaman telah dipagari dengan sangkar dan instrumen dalaman dibuat seperti PS3 termasuk sistem kawalan enjin.





Kederat dari Juke-R telah bertambah sebanyak 545 kuasa kuda, dan dikhabarkan lebih power dari keluaran 2013 GT-R.

Model ini merupakan model crossover terpantas .. err..uncle rasa kena tambah super..jadinya super-crossover !! maunya tak pantas .. twin-turbocharged 3.8-litre enam-cylinder enjin .. tork melebihi 600Nm .. henjut tak ingat beb !!

Harga? apa yang uncle tahu .. di pasaran US ianya mencecah $US590,000.00 kalau ditukar ke duit kita .. RM1.8 juta. Itupun tak termasuk cukai .. bla..bla..bla ... busuk-busuk pun dekat RM2 juta gak .. huhuuuu




0 comments: